torstai 29. tammikuuta 2015

KOH PHI PHI

Aloitetaanpa tää meikäläisen paluu blogimaailmaan muutamilla aurinkoisilla reissukuvilla Koh Phi Philtä. Me tosiaan jätettiin heti ensimmäisenä päivänä Phuket sekä Patong Beach taaksemme ja jatkettiin heti aamupäivästä matkaamme lautalla kohti Phi Phitä, jossa meillä oli hotelli varattuna pariksi yöksi. Saarelle päästyämme ei kumpikaan ollut kauhean vaikuttunut, sillä mesta oli jotenkin tosi likainen (roskia kaikkialla, likavettä kaduilla yms) sekä ahtaan tuntuinen, kylässä oli vaikea päästä eteenpäin ison ihmismäärän vuoksi ja raksa-alueita löytyi melkein jokaiselta nurkalta - toi vajaa kolme vuorokautta siis riitti meille loppujen lopuksi oikein hyvin, ja kerettiinkin koluamaan melkein koko Phi Phi Don läpi. Tässä kuitenkin parin ensimmäisen lomapäivän tapahtumia!

2221

Heti Phi Phi Donille saavuttuamme vastassa oli hotellimme työntekijä, joka nappasi meidän sekä monien muiden asiakkaiden matkalaukut maitokärryyn ja kuskasi ne hotellille, saarella kun ei ollut kunnollisia teitä, saatika sitten minkäänlaista liikennettä, autoja tai skoottereita. Hotla, jossa oleskeltiin sijaitsi näköalapaikalle vievällä kukkulalla, jonne kiivettiin siis aikamoiset portaat, mutta näkymät omalta partsilta (kuvat 2 & 3) olivat kyllä kaikkien niiden askelien arvoiset - nähtiin nimittäin koko Tonsain kylän yli pitkälle avomerelle saakka. Jätettiin tosiaan vain laukut huoneeseen, jonka jälkeen kipitettiin takaisin alas nuuskimaan kylää vähän paremmin. Paljon katukauppoja, ravintoloita, baareja sekä hotelleja.

Vähän illemmalla mahat kurni siihen malliin, että päätettiin etsiä ruokapaikka ja bongattiinkin The Rock -niminen rafla, jossa syötiin ehkä koko reissun parhaimpia annoksia - se kana cashewpähkinöillä sekä vihanneksilla oli jotain niin taivaallista! Tuolla maistoin muuten myös ensimmäisen kerran tuoretta kookosmaitoa, joka ei ehkä ollutkaan niin ihan hyvää mitä olin kuvitellut. Myöhemmin illalla käppäiltiin vielä rannalle istuskelemaan ja kuuntelemaan viereisistä yökerhoista pauhaavaa musiikkia, voi sitä bilettäjien määrää.

Ensimmäisenä ja samalla viimeisenä kokonaisena päivänä suunnattiin heti aamusta puolen vuorokauden mittaiselle snorklausreissulle pienemmän porukan kanssa, jossa kierrettiin muutamia lähisaaria sekä rantoja. Ensin ajeltiin lautalla erään Viikinkiluolan ohi Maya Bayn takapuolelle, josta sitten uimalla päästiin saarelle sekä Maya Beachille. Venematka päättyi lopulta lyhyen viidakossa seikkailun jälkeen vajaan tunnin snorkaliluun, joka tapahtui vähän matkan päässä poukamasta.

Kahden pintaan puolet retkeilijöistä (meidät mukaan lukien) vietiin takaisin Phi Phi Donille, josta lähdettiin hetkeksi kylän toisella puolen sijaitsevalle biitsille nauttimaan auringosta sekä kylmistä limsoista. Eilisessä postauksessa jo mainitsinkin, että rannalle päästyämme huomattiin meren vetäytyneen tajuttoman kauas ranta-alueesta ja sen ansiosta jouduttiinkin veteen halutessamme talsimaan aivan törkeän pitkälle mereen, jotta sitä merta olisi ollut edes polviin asti! Parisen tuntia viihdyttiin paikoillamme, kunnes palattiin hotlalle vaihtamaan vaatteet ja syömään.

Hetken levättyämme napattiin kamerat sekä juomapullot kainaloon ja kiivettiin Phi Phi viewpointille, jonne olikin astetta rankempi kulkureitti - jyrkkiä portaita, hiekkaisia teitä sekä melkein pystysuoraan nousevia kävelymatkoja, kyllä oli jalat suhteellisen hapoilla ylös päästyämme. Ylhäällä me ihasteltiin maisemia, vedettiin napaamme maailman parhaat mehujäät ja odotettiin auringon laskevan edessä näkyvien kallioiden taakse. Upean auringonlaskun sekä kallioilla fiilistelyn jälkeen käytiin vielä illallistamassa ja tutkiskelemassa joitain matkamuistomyymälöitä. Siihen meidän Phi Phillä seikkailut oikeastaan aikalailla loppuivatkin, sillä heti seuraavana aamuna matkattiin jo uuteen paikkaan!

1. vauuuuuu mitä kuvia ❤ ihanan näköstä!

1. Siellä oli kieltämättä aika ihanaa, paluu takaisin on kova! ♥

2. Voisitko tehä susta ja samposta semmosen "rakkaustarinapostauksen" :)

1. Hmm, pistän ainakin korvan taakse - katsotaan miten toteutus onnistuisi! :)

3. Huh, mikä matkakuume iskee näitä kuvia katsellessa! Aivan upeita *sydänsilmäemoji* :-)

1. Voi kiitoksia Katri :-) Tässä tulee matkakuumetta varmaan itse kullekkin tähän aikaan vuodesta!

4. Vastaukset
    1. Thaimaa oli u-p-e-a, kannattaa ehdottomasti joskus matkustaa sinne jos et oo vielä sitä tehnyt! :-)

5. Ah, nää kuvat! ♥ Ps. maistuko toi vesimelonimehujää vesimelonille oikeesti? Haha ehkä vähän noloa, mut oon haaveillut tollasesta niin pitkään kun oon ekat kuvat jossain nähnyt noista! :D

1. Ah noi maisemat, vähän jo ikävä! ♥ Joo maistui ja rehellisesti sanottuna varmaan parasta mehujäätä, mitä meikäläinen on koko pienen ikänsä aikana maistanut :-D Ihan vaan salaisuutena kuulin, että noita vesimeloonijädejä on varmaan tulossa Suomeenkin.. ;)

6. Wautsi, minkä näköistä! :) Niiin värikästä, lämpö välittyy tänne ruudun toiselle puolelle asti. Kateus iskee :D

1. Maisemat lepuutti kyllä silmiä tuolla ollessa! Kiva jos fiilis välittyy ruudun toisellekkin puolen :-)

7. Hui kuinka upeita kuvia! Wau! Oon ihan inspiroitunut täällä, ah <3

8. Ihanan näkösiä kuvia! <3 Ja hui toi veden vetäytyminen.. Katoin justiin joulun alla tsunami dokumentteja ku niitä tuli tv:stä, ja siinä just kerrottiin että ensimmäinen merkki tulevasta aallosti oli se, että vesi oli vetäytyny rannasta monta sataa metriä... Oisin varmaan ite juossu ympäriinsä ihan paniikissa:'D!!!