maanantai 24. marraskuuta 2014

MEMORIES FROM CHILDHOOD

Kun mä olin pieni...

Mulla ja mun 10 vuotta vanhemmalla tädilläni oli tapana laulaa vanhoja hittibiisejä (mm. Aquan Barbie Girliä & Spice Girlsien Wannabetä) dödöpurkkeja mikrofoneina käyttäen. Me katsottiin myös usein ohjelmaa Ruusun aika, muistan niin elävästi sen Roope -nimisen tytön sekä mustan labradorinnoutajan.

Spice Girlistä päästäänkin lapsuuden keräilytavaroihin, nimittäin Spice Girls tikkareista löytyviin tarroihin, joita liimattiin sängyn reunat täyteen - kyllä äiti ja isi tykkäs!

 Rakastin kaupoista saatavaa valkosuklaajäätelöpatukkaa, joka maistu mun mielestä aivan voille. Toinen ehdoton lemppari oli jäätelötuutti, jonka pohjasta löytyi suuri purkkapallo!

2

Nukahdin iltaisin yhdessä mun pikkuveljeni kanssa meidän olohuoneen sohvapöydän alle, josta isi kantoi meidät aina omiin sänkyihin.

Lemppariohjelmia televisiosta olivat Vili Vilperi, Richard Scaryn touhukas maailma, Pandakarhut sekä jossain vaiheessa myöhemmin Ankronikka ja Tehotytöt - mä niin tykkäsin siitä Pipasta.

Mä ja mun veli käytiin usein varastamassa naapurin linnunruokia omiin napoihin..

kesä3

Omistin kasettisoittimen - siis sellasen rasian näköisen soittimen, minne tungettiin kasetti sisään. Sillä mä popitin niin Smurffeja, Eppu Normaalia kuin Backstreet Boysiakin.

Famulle ja fafalle mentäessä matkalla oli pieni mäen nyppylä, jonka iskä ajoi autolla aina niin kovaa, että se otti vatsasta ja koko nelihenkinen sisaruskuoro huusi takapenkillä.

Meillä kuunneltiin kotona lähes poikkeuksetta rockia (kiitos isin!), jonka ansiosta lapsuuden muistetuimpia bändejä ovatkin The Offspring, Direstraits, Limp Bizkit sekä Coldplay.

mökki7

Mun kesän kohokohta oli yhteinen päivä Linnanmäellä muiden sisarusten, famun sekä tädin kanssa. Siellä oltiin aamuvarhaisesta iltamyöhään saakka, ja laitteet käytiin tuhanteen kertaan läpi sen vuorokauden aikana.

Toinen kesän lempparijuttu oli päiväretki Tammisaareen, joka meidän perheellä oli tapana tehdä jokaikinen vuosi - voi niitä vanhoja karkkikauppoja ja uinteja meressä!

Ehdoton suosikkivaate esikouluikäisenä oli dalmatialaiskuvioinen paitahousu-setti, jonka äiti oli mulle hankkinut.

lintsi26

Keksittiin pikkuveljen kanssa aina mitä ihmeellisimpiä juttuja ja toimittiin usein vasten vanhempien käskyä. Ollaan mm. lähdetty miljoonia kertoja kotoota salaa lähimpään Penniin (kyllä, vanhaan kyläkauppaan) ostamaan draculoita.

Meillä oli kotona lankapuhelin ja osasin vaikka kuinka monta numeroa ulkoota!

Toinen koti oli puuhun rakennettu maja. Niin meillä kuin naapurinkin lapsilla oli puussa maja, jonne vietiin kaikkea aina huonekaluista elintarvikkeisiin asti.

Kindermunista saadut lelut toimivat hyvin pelissä, jossa kaikki lelut levitettiin lattialle tai pöydälle ja aina vuoronperään muut sulkivat silmänsä yhden ottaessa yhden yllätyksen pois. Sitten arvailtiin, mikäköhän esine pöydältä/lattialta oli hävinnyt.

lintsi16

Kertokaahan mulle teidän muistoja omasta lapsuudestanne, lukisin niitä enemmän kuin mielelläni!

9 kommenttia:

  1. Vitsi miten ihana postaus! <3 Mekin käytiin aina kaverin kaa läheisellä kioskilla ostamassa salaa karkkia, kuten tsaukki daukkeja ja kuumia kumpuja :D

    Ja just eilen kerroin poikaystävälle et kuinka me pihapiirin lasten kanssa tehtiin naapureille spice girls -esitys eli käytiin soittamassa jokaista kerrostalon ovea ja pyydettiin naapurit parvekkeelle kattomaan ja sit vaan musiikki mankasta täysille ja tanssittiin ja laulettiin sen mukana. Parastahan se oli et kaikki me vihattiin Victoriaa ja meitä tyttöjä oli vaan neljä niin yks poika joutu sit esittämään Victoriaa haha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo vitsi tsaukkidaukit ja kuumat kummut oli loistavia, niitä ei vaan harmiksemme saatu läheisestä kyläkaupasta :( Haha nauran täällä ääneen kotona, toivottavasti naapurit ei herää, mutta ihana toi sun stoori :-D Voin niin kuvitella yhden pojan teijän tyttöbändissä!

      Poista
  2. Voi teijä puumaja! Oh those memories.. :D olin aina niiiiin kade.

    VastaaPoista
  3. maailman sulosin ja kivoin postaus!! täällä toinen olohuoneen pöydän alla nukkuja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti, tätä oli ihan superhauska tehdä :-) Ja voi ei, meitä on näköjään enemmänkin ♥

      Poista
  4. Ihan mielettömän kiva postaus!

    VastaaPoista
  5. Tammisaari mainittu, torilla tavataan! :D

    VastaaPoista