keskiviikko 18. joulukuuta 2013

CHRISTMAS TIME

En tiedä oonko koskaan täällä blogin puolella kertonut, kuinka jouluihminen mä oon. Musta joulu on ihanaa aikaa muuten synkän ja pimeän talven (onko nyt edes talvi?) keskellä. Ihmiset on tavallista iloisempia, paikkoja koristavat suloiset jouluvalot -sekä koristeet, ja kaupoissa soi tutut joululaulut. Nyt kun itse aattoon on enään alle viikko jäljellä, niin ajattelin kertoa hiukan mun omista joulufiiliksistä!
christmas3
Joulu on täynnä mieltä lämmittäviä juttuja. Pimeissä illoissa tuikkivat jouluvalot, piparkakut ja niiden tuoksu, yhteiset hetket lähimmäisten kanssa, rauha, mukillinen kuumaa glögiä, kauniit koristeet ja kynttilät, joka puolella soivat joululaulut, perinteet and the list goes on. Mä keksisin tähän vaikka kokonaisen postauksen verran positiivisia asioita joulusta - vaikka kyllä niitä negatiivisiakin juttuja varmasti löytyy..
christmas1
Mulle perinteet on iso osa jouluaattoa. Mä tykkään siitä tavasta, jolla me ollaan meidän perheissä vietetty joulua jo monet vuodet - väkisinkin näin myöhemmin tulvii kaikki lapsuuden muistot mieleen ja haluaisi joulusta aina yhtä ihanan, kuin mitä se oli silloin pienempänä. Me ollaan aloitettu aatto joulusaunalla -sekä puurolla (johon on tietysti piilotettu se yksi hassu manteli), katsottu lastenohjelmia ja pukin kuumalinjaa, jonka jälkeen menty viemään koko poppoolla hautuumaalle kynttilöitä. Myöhemmin ollaan syöty mahat täyteen sapuskaa, katsottu hiukan vielä lastenohjelmia ja taas syöty vähän lisää. Illan koittaessa meille on yleensä tullut joulupukki (koska nuorin sisko on vielä pieni), jonka jälkeen ollaankin avattu lahjat ja vain nautittu toistemme seurasta. Loppuaika onkin mennyt rentoillessa, sekä suklaata ja pipareita mussuttaessa!
christmas2
Tulevan joulun mä tuun viettämään äitini ja kolmen sisarukseni seurassa. Aamu tulee menemään kaupalla töitä paiskiessa, kunnes sitten kahdentoista jälkeen pääsen mäkin siirtymään rauhallisempiin tunnelmiin ja nauttimaan kaikista ylempänä mainituista joulun antimista. Ootan innolla, että pääsen antamaan mun hankkimat lahjat jokaiselle ja ahmimaan sitä ruokaa (varsinkin mamman tekemää!) niin, että napa paukkuu!
Musta olis muuten kiva kuulla teidän jouluperinteistä ja tavoista viettää aattoa! Mitkä on teidän mielestänne ne kohokohdat, ja mitä te odotatte koko joulussa kaikkein eniten?
christmas4
pictures © weheartit.com

10 kommenttia:

  1. Teidän jouluperinteet kuulostavat ihanilta :) Aika samanlaisia perinteitä meilläkin on :) Itse odotan eniten joulussa sitä rauhallisuuden tunnetta! Mihinkään ei ole kiire ja voi vain hölläillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuikitavallisia, mutta silti niin tärkeitä :-) Muistan vieläkin, miten pienenä kattelin joulupukki & noitarumpu -leffaa ja söin lempparikonvehteja pitkin päivää! Mulla on nyt vähän sama kun sulla, että se rauha ja kiireettömyys on tärkeitä asioita ♥

      Poista
  2. Onko sulla weheartitissä tunnuksia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan mulla joo, en vaan oo vielä perehtynyt tohon tunnusten käyttämiseen vielä kunnolla :D

      Poista
  3. Meillä joulu alkaa aina kans riisipuurolla, aamusaunalla ja kuumalla linjalla :) en ees voi kuvitella muuta tapaa alottaa aattoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sama täällä! Se on jo niin juurtunut tapa :-)

      Poista
  4. munkin mielestä perinteet on ne jutut jotka tekee joulusta joulun ! meillä on kanssa paljon lapsia ja vietetää joulu perheen kesken saunomalla, ulkoilemalla, joululaulujen soidessa, hautausmaalle viedään kynttilöitä ja joulupukki sitten illalla. Oon niin kiitollinen että vietetään joulu yhdessä ja että noudatetaan myös niitä perinteitä <3 joulua oppii arvostamaa paljon enemmän ! Pelottaa oikein tulrvaisuus ja miten kaikki jouluperinteet tulee ympärilla
    muuttumaan haha :D huippu postaus heidi ! Ihanaa joulua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans ihan mielettömän kiitollinen, että mulla on noin ihana perhe ja niin hyvät välit kaikkien perheenjäsenten kanssa - jokaisella pitäis olla niin :-) Tää joulu tulee olee mulla sen verran erilainen, että just vietän aamun kaupalla! Vähän tuntuu "oudolta", kun en herääkkään lastenohjelmien äärellä, mutta onneks mäkin pääsen sit mukaan rauhottumaan ja nauttimaan ♥ Ihanaa joulua sullekkin, piristit mun iltaa! :)

      Poista
  5. Jouluna menen aina perheeni luokse. Saan koristella kuusen, laittaa paketit kuusen alle odottamaan aattoa ja valmistella jouluruokia äidin kanssa. Jouluaattona meillä nukutaan pitkään (lapset siis), syödään riisipuuroa, valmsitellaan joulupöytää, kuunnellaan joululauluja, syödään hyvin ja pitkään, avataan lahjat ja illalla saunotaan.

    En millään malta oottaa jouluaattoa :D olin töissä vähintäänkin yhtä innoissani joulusta kun kaikki lpasetkin :D hehe.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kuulostaapa ihanalta - just tollaset "perus" jutut tekee joulusta niin kivan :-) Oon kans ihan innosta piukeena koko joulun suhteen, mä niin tykkään siitä! Ja hei hyvää joulua sinne suuntaan, ottakaa rennosti ja herkutelkaa kunnolla :)

      Poista