lauantai 28. syyskuuta 2013

DUBAI: DAY 2

Ja sitten palataan takaisin sinne helteiseen Dubaihin, tiistaihin eli päivään numero kaksi. Tämä päivä me vietettiin melkein kokonaan Mall of the Emirates-nimisessä ostoskeskuksessa, eikä edes huomattu miten päivä oli jo takanapäin - Dubain kauppakeskukset olivat nimittäin niin jäätävän kokoisia, ettei niitä ehtinyt yhdessä päivässä läpi tutkimaan. No anyway, puhumiset sikseen ja enemmän höpöttelyä itse päivästä:
two35
two2
U1
two34
Me herättiin aikaisin tiistaiaamuna. Heti ensitöiksi käytiin syömässä hotellin aamiainen, jonka jälkeen köllöteltiin altailla kello 13 asti, kunnes jo lähdettiinkin marssimaan kohti BurJumanin metroasemaa. Sieltä me hypättiin metroon ja otettiin suunnaksi mun lemppariksi osoittautunut kauppakeskus - Mall of the Emirates. Matka kyseiseen ostariin kesti n. 20 minuuttia, joten me päätettiin ostaa liput kultaluokkaan, josta saisi varmemmin istumapaikat. Onneksemme saatiinkin paikat aivan metron kärjestä, joten ihasteltiin koko matkan ajan vain kaikkia upeita maisemia!
two6
U2
two10
two9
two7
Oltiin tosiaan viimeksi syöty yhdeksän pintaan aamulla aamupalaa ja vatsat kurnivat jo siihen malliin, että oli aika etsiä jonkilainen ruokapaikka! Mä tykkäsin siitä, että Mall of the Emiratesissa kaikki ravintolat olivat keskittyneet samaan paikkaan - pääsi nopeammin tutustumaan jokaiseen ja valitsemaan niistä se kaikkein mieluisin.

Me päätettiin yhteistuumin mennä Chili's-nimiseen raflaan, jossa sitten syötiin jenkkityyliin hampurilaisia ja juotiin cocista. Kyytipojiks noille hamppareille saatiin järjettömät kasat sipulirenkaita ja oi että, ne oli ihan mielettömän herkullisia! Kokonaisuudessaan ruoka oli tosi hyvää, vaikka burgerit olivatkin melko kuivahkoja. Hintaa parilla aterialla ja täyttöjuomilla oli yhteensä hiukan päälle 20 euroa, muistaakseni?
U3
two19
two21
U8
two14
Ruokailun jälkeen napattiin kartat käteen ja lähdettiin tsekkaamaan kauppakeskuksen paikkoja ja kauppoja. Mun mielestä Emirates oli paljon parempi ostoskeskus kuin Dubai Mall, sillä Emiratesissa samanhenkiset kaupat olivat samoilla käytävillä (toisinkuin Dubai Mallissa) ja kaikki oli muutenkin helpommin löydettävissä. Ja mikä oli aivan huikeeta, niin tuolta löytyi ihan oikea laskettelukeskus, Ski Dubai! Siellä ne ihmiset istuivat hiihtohisseissä, rakentelivat lumiukkoja, uivat avannossa ja laskivat mäkiä alas. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että koko Dubai on keskellä aavikkoa ja sitten sieltä löytyy jotain tollasta - uskomatonta!
two15
U4
two31
Shoppailun ja kiertelyn välissä poikettiin taas yllätys yllätys Starbucksissa! Mä tykästyin sillon lentokentällä omaan frappuchinooni niin paljon, että mun oli pakko saada testata muitakin makuyhdistelmiä. Nopeasti kahvit kurkusta alas, pikapäivitykset instagramiin sekä facebookiin ja jatkamaan kauppojen koluamista.
two22
U5
two23
Mall of the Emiratesissa oli paljon kauppoja, joista mä olin haaveillut täällä Suomessa ennen meidän lähtöä. Omiksi suosikeiksi osottautuivat kuitenkin Pimkie, Victoria's Secret (taisin jopa rakastua siihen..), Topshop, Pull&Bear, Bershka, River Island, Forever21 sekä Sephora. Vaate- ja meikkikauppojen lisäksi käytiin myös sisustusliikkeissä ja mitä ihmeellisimmissä tilpehööripuljuissa, joista löytyi tavaraa joka lähtöön. Melkein 8 tuntia me saatiin tuolla kauppakeskuksessa kulutettua, eikä edes tajuttu illan saapuneen..
two25
U6
two33
Ennen lähtöä poikettiin vielä sellaisessa jäätelöbaarissa kuin Cold Stone, josta tilasin mulle mukaan aivan älyttömän hyvän marjasitruunasmoothien. Tuolta sai niin herkullisen näköisiä jäätelöitä, pirtelöitä sekä kaikkia leivonnaisia, että tälläsellä herkkupepulla olisi mennyt ikuisuus valita niistä yksi. Mulla ei kuitenkaan ollut sen suurempaa makeanhimoa, joten päätin suosiolla "tyytyä" tohon smoothieen.
U7
two30
Seuraavaks jo hipsittiinkin takaisin metroasemalle ja BurJumaniin, josta tallustettiin suoraan hotelliin lepäämään ja lopulta nukkumaan - jalat olivat nimittäin melko krhm, kipeät? Mun oli vielä pakko ottaa valokuvat mun kauppapussukoista ennen nukkumaanmenoa, hah!

22 kommenttia:

  1. Tykkään sun blogista ihan hulluna, tää on ihan mun lemppari nykyään! Sun kuvat on aina niin hienoja et niitä vois vaan tuijotella vaikka kuinka kauan, sä todellaki osaat ottaa kuvia :) mikä objektiivi sulla oli tuola matkassa mukana? Mä oon just ostamassa uutta ja olis kiva kuulla suosituksia sulta :) ja nimenomaan haluisin jonku mikä olis hyvä reissussa eikä tarvis kantaa montaa mukana(mullaki on siis nikon)
    Hyvää syksynjatkoa sulle!!
    -noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos piristävästä kommentista, ihana kuulla että siellä tykätään mun pienoisesta blogistani :-) Ja höpö höpö, mä oon vielä ihan amatööri valokuvaamissa - on vaikka kuinka paljon opittavaa!

      Mulla oli tuolla reissussa ihan 50mm f/1.8G sekä 55-200mm f/3-5.6G ja noilla pärjäsin hyvin :-) Enemmän käytössä oli toi kiinteä 50mm, sillä koin sen paremmaksi esimerkiksi maisemia kuvatessa. Mä oon ite tykännyt tosta viiskytmillisestä paljon, toimii melkein tilanteessa kuin tilanteessa :)

      Kiitos samoin Noora! :-)

      Poista
  2. Ai ihan COCISTA joitte xD

    VastaaPoista
  3. Oi, sä teet kyllä niin ihania postauksia! Olitteko te siis viikon Dubaissa? :) Mä voin sanoa, etten kyllästy sun matkailupostauksiin varmaan koskaan... monta näitä on vielä tulossa? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahdeksan päivää, joista yksi meni kokonaan matkustamiseen :-) Ja iso kiitos, Dubai postauksia on tulossa vielä monia monia!

      Poista
  4. Löysin sun blogin bloglovinin etusivulta ja aloin lukemaan,ja vitsit olen itsekkin suunnitellut matkaa Dubaihin vaikka miten pitkään, mutta en ole vielä saannut aikaseksi lähteä. Ajattelin lähteä viimeistään ensi vuonna eli 2014. Osaisitko sanoa mikä olisi paras aika lähteä? Entä millainen hintataso Dubaissa oli? Oliko vaikea liikkua metroilla? Kiitos jos alkuun jaksat vastata näihin kysymyksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitten voit vaihtaa kuulumisia mun kanssa, kun tuut Dubaista - se on nimittäin ihan huikea paikka ja täynnä uusia elämyksiä, kannatan sinne lähtöä :-) Lämpötiloista en osaa sen kummemmin sanoa, mutta mun käsittääkseni siellä on joulu-maaliskuu aikana kaikista kylmintä, vaikka silloinkin 21-28 astetta! Kuuminta Dubaissa on vissiin kesä-syyskuussa, ja ainakin nyt kun me oltiin niin lämpötilat lähenteli parhaimmillaan neljääkymmentä astetta :)

      Hintataso oli melko samaa luokkaa kuin Suomessakin, vaikka ruoka ehkä hiukan halvempaa - ainakin ruokakaupoissa ja niissä rafloissa, missä me käytiin :-) Julkiset olivat myöskin halvempia kuin täällä Suomessa, esimerkiksi metron päivälippu normiluokassa maksoi hiukan päälle 3 euroa ja sillä sai matkustaa niin paljon kuin vain halusi. 35 kilometriä taksilla maksoi reilun kympin, joten eivät taksitkaan mitenkään kalliita olleet :-D

      Metroilla oli todella helppo liikkua! Kartat näyttivät melkein samalta kuin Suomenkin metrokartat, ja niissä kerrotiin hyvin mikä metro meni mihinkin ja mistä se lähti. Kaikki kuulutukset metroissa olivat sekä arabiaksi, että englanniksi joten meillä ei ainakaan ollut mitään ongelmia :)

      Toivottavasti näistä oli edes vähän apua, kysy toki lisää jos siltä tuntuu! :)

      Poista
  5. ootko aatellu muokkaa tätä sun blogin ulkoasuu joskus? siis tää on kiva, mut aika yksinkertanen ja sul on mun mielest ollu aika kauan tää sama :o mut tykkään sun postauksista tosi paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään ite yksinkertaisesta ulkoasusta, joten ainakaan mitenkään ihmeellisemmäksi en ole tätä muuttamassa :-) Ja kyllä oon itseasiassa ajatellut tämän muokkaamista, ei vaan oo ollut ideoita tai aikaa toteuttaa sitä! Kiitos sulle :)

      Poista
  6. Kamala matkakuume iskee näitä sun postauksia lukiessa :D

    VastaaPoista
  7. Siis voi vitsi minkä näköistä! Matkakuume kasvaa huih. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuule, odota vaan kun laitan niitä rantakuvia ;-)

      Poista
  8. siis oliks siel metros ikkunat vaa etupäässä? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ei! Nyt ymmärsit väärin, siis ikkunoita oli kyllä ihan samalla tavalla kun Suomenkin metroissa tai junissa, mutta tuolla etupäässä näki parhaiten kaikki maisemat :-) Kun yleensä metrot olivat niin täynnä, ettei ikkunoista tahtonut oikein nähdä mitään..

      Poista
  9. oii ihanalta näyttää! mä meen nyt jouluna kaheksannen kerran dubaihin ja on se kyllä ihana maa :D sait varmaan shoppailtua paljon kivaa ;)

    loveisintheair-linda.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistelinkin, että olin joskus aikasemmin katsonut Dubaista kuvia sun blogissa :-) Se on kyllä mieletön paikka, oon kateellinen sulle! Ja jep, tuli kyllä shoppailtua ;)

      Poista