maanantai 30. syyskuuta 2013

@ BURJUMAN

Mä ajattelin tässä iltani kuluksi iskeä parit asukuvat meidän Dubain reissulta, ja kertoa samalla hiukan mun vaatetuksestani siellä. Dubaissa on kesäisin (kesä-syyskuussa) todella lämmintä ja kosteaa, joten ulkona oleminen tuntuu melko tuskalliselta - vaatteet liimautuvat ihoon kiinni ja mahdolliset meikit valuvat nopeasti pitkin poskia, josta syystä en siis käyttänyt koko loman aikana kuin kulmakynää ja ripsiväriä. Sisätilat ja taksit ovat tosi hyvin ilmastoituja, ja esimerkiksi kauppakeskuksissa on melkein pakko olla neule ja pitkät housut, sillä siellä tulee kylmä pelkässä t-paidassa. Lisäksi Dubaissa olisi Arabiemiraattien kulttuurin vuoksi hyvä peittää olkapäät ja polvet, sekä välttää liian paljastavia asuja julkisilla paikoilla. Rannoilla voi onneksi sen sijaan kulkea ihan shortseissa, topeissa tai vaikka pelkissä bikineissä!

Mä itse suosin matkan aikana maxihameita, ohuita housuja sekä t-paitoja ja niitä tulikin käytettyä ihan tappiin asti. Yritin parhaani mukaan pukeutua soveliaasti ja peitinkin aina vähintäänkin ne olkapäät. Onnekseni kukaan ei kertaakaan katsonut mua mitenkään paheksuvasti, kuten joitain pikkutopeissa kulkevia mimmejä.. Alapuolella näkyy siis asukokonaisuus, jossa mä lähdin shoppailemaan keskiviikkona.
Untitled 2
asu2
Untitled 3
U8
Untitled 1
asu8
hame bershka, laukku forever21, neule forever21, kengät h&m, kello kultajousi (o.n.e), käsikoru bikbok, sormus lahja

19 kommenttia:

  1. aivan täydellinen asu!! mä oon pitkään ettinyt ton kaltaista hametta, mutta en oo vielä mistään löytänyt. Nyt tosin alkaa jo olla liian kylmä täällä suomessa, mut vaikka sitten ens vuotta varten;) kuitenki ihana asu ja ihana sinä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :-) Mäkään en löytänyt ennenkuin pääsin vierailemaan Bershkassa - hintaakin tolla taisi olla kympin verran? Mut ehkä säkin löydät sitten lähempänä ensi kesää, nyt taitaa tosiaan olla vähän liian viileä hamosille :(

      Poista
  2. tosi kiva toi hame! :)

    http://falling-4-fashion.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. kuinka lämmintä siellä sitten oli, että pystyi kuitenkin käyttää pitkähihaistakin? :-) missä siis olit xD

    oot kaunis :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko kysyä, että luitko sä tämän postauksen tekstiä lainkaan, tai ootko ylipäätään vilkaissut edellisiä postauksia? Mä oon nimittäin varmaan parin kuukauden ajan puhunut täällä blogissa vain ja ainoastaan Dubaista - missä siis nämä kuvatkin on otettu :-D No anyway, lämpöä siellä riitti nelisenkymmentä astetta, ja kuten tässä postauksessakin lukee, mä olin menossa tossa asussa shoppailemaan enkä ulkoilemaan :) Ulkona ei siis voinut pitää pitkähihaista kuumuudesta johtuen.

      Ja kiitos :-)

      Poista
    2. joo hävetti heti ku julkasin xDD mutta siis en edes tiedä missä dubai on, olen kai vähän hölmö...

      Poista
  4. Haha, mua alko naurattaa toi edellinen anonyymi :D

    Sä oot täydellinen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua vaan huvittaa, kun en oo muuta tehnyt kuin jankuttanut Dubaista :-D Ja höpö höpö kuule! ♥

      Poista
  5. aivan ihana asu ja tosi kiva laukku! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi laukku on kyllä super, kiitos :-)

      Poista
  6. Ite oon ollu dubaissa ja pakko sanoo että toi sun hame on kyllä vähän liian lyhyt. Koska alle polvien vaatteita kans kannattais välttää:/ mutta olet todella nätti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten yläpuolella olevassa tekstissä lukeekin, niin olin tietoinen Arabiemiraattien pukeutumiskulttuurista, myöskin polvien ja olkapäiden suositeltavasta peitosta. Mä käytin matkalla lähes poikkeuksetta pitkiä housuja tai maxihameita, vaikka en kyllä saanut paheksuvia katseita ton kyseisenkään hameen kanssa :-) Dubai on todella länsimaalaistunut ja ainakin mun käsittääkseni siellä on tärkeämpää, että ne olkapäät olisi peitettynä. Anyway, jos joku olisi katsonut mua vinoon, niin tottakai olisin jättänyt tämänkin hamosen matkalaukkuun - tässä tapauksessa muhun ei kuitenkaan kiinnitetty mitään huomiota!

      Kiitos :)

      Poista
  7. Luin kaikki sun Dubain postaukset, koska oon ite asunu siellä + serkut ja muuta sukuu asuu siellä, niin käyn siellä useasti. Mikä mun silmään pisti eniten oli toi miten hyvin oot saanu selville ja kunnioittanu tota Dubain pukeutumiskulttuuria. Myönnän että oon ite kulkenu olkapäät ja polvet näkyvissä usein ja näin jälkeenpäin voin sanoo et hävettää vähän.
    Ja hahah taisit mainita yhdessä postauksessa, että matkustit metron kulta luokassa bisnestyyppejen kanssa tai jotain sinne päin, kyllä näitä tavallisia (varakkaampia kuin paikalliset rakennusmiehet)paikallisia siellä useesti on. Rupesin miettimään, että millasta on matkustaa siinä toisessa luokassa, koska itse en oo ollu muissa kun kullassa :)
    Muthei tykkäsin näistä tosi paljon, ja oot ite tosi kaunis myös :)

    http://llottakaroliina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä haluan käydä Dubaissa vielä uudestaan, se oli ihan mieletön paikka - oon jopa vähän kateellinen sulle haha! :) Ja yritin tosiaan parhaani mukaan käyttäytyä heidän kulttuurinsa mukaisesti, tai ainakin just ton pukeutumisen suhteen.

      Haha voi olla joo, musta vaan tuntu että ne tavalliset kansalaiset matkustivat enemmän siellä tavisluokassa :-D Tai aina kun me oltiin kultapuolella, niin siellä oli hyvällä tsägällä kymmenen tyyppiä meidän lisäks ja kaikki olivat pukuihin tai siistimpiin vaatteisiin pukeutuneina! Se toinen luokka oli todella paljon täydempi, ihan sama mihin kellon aikaan metrolla kulki - eikä istumapaikoista ollut tietoakaan. Mullakin vähän lyhyempänä ihmisenä oli pää kokoajan jonkun isomman miehen kainalossa, tai sit olin kaikkien keskellä liikuntakyvyttömänä.. Ei ollu siis mitenkään kauheen ihanteellista matkustamista :D

      Poista